Ik ben ZZP'er | Uploaden | 0224 42 21 24
Hoep 2b - 1741 MC Schagen
Eriks hypotheken & personal finance

Boeterente onterecht in rekening gebracht door banken!

Onterecht boeterente bij Overlijden!

Ook wij als financieel dienstverlener hebben regelmatig te maken met een overlijden van een cliënt of famiielid van een cliënt. En wat schetst onze verbazing? De langstlevende partner wordt dikwijls NIET gewezen op de mogelijkheid om zijn of haar rentecontract open te breken of er wordt onterecht een BOETE in rekening gebracht als iemand zijn of haar rentecontract wil open breken.

Wat betekent dat en wat kunnen wij voor jou betekenen?

Bovenstaande betekent dat je dus onterecht te veel rente blijft betalen en dus hogere lasten hebt dan waar je recht op hebt! 

En dan zijn wij er om te zorgen dat je weet wat je rechten zijn t.a.v. het omzetten van jouw rentecontract bij de bank. Bij diverse klanten hebben wij er al voor gezorgd dat;

a) de maandlasten omlaag gingen

b) er een onterechte boete terug werd betaald door de bank (in voorkomende gevallen ruim € 5.000,- boete en € 8.000,- boete).

Bij ABN en Florius gaat bovenstaande eigenlijk altijd wel goed en deze banken verdienen wat ons betreft een compliment! ING kent daarnaast duidelijke voorwaarden en biedt de mogelijkheid NIET. Bij de overige banken; laat je ALTIJD door een deskundige onafhankelijke adviseur bij staan!

Uiteraard zijn er nog veel meer zaken waar je op kunt letten in een eerder stadium als er sprake is van een overlijden.  Gebruik hiervoor onderstaande checklist, welke wij hebben mogen ontvangen van Karin Smit Uitvaartbegeleiding.

Waaraan Nabestaanden bijvoorbeeld moeten denken of wat zij moeten regelen?
 De akte van overlijden, met een aantal kopieën, ontvangt u op de dag van de uitvaart.

  1.  Ongeveer 6- 8 weken na de uitvaart worden er in de meeste gevallen dankbetuigingskaartjes verstuurd.
  2. In geval van een begrafenis neemt de adviseur van uw voorkeur of toenmalige adviseur contact met u op.
  3. Is er een testament aanwezig? Zo ja, onmiddellijk contact opnemen met de notaris.
  4. Is de giro-, bank-, of spaarrekening geblokkeerd ? Maak direct een afspraak met de notaris voor het verkrijgen van een Verklaring van Erfrecht.
  5. Verzilveren van eventueel aanwezige uitvaartpolissen.
  6.  Aanvragen of wijzigen van OAW/AWW – uitkeringen.
  7. Gemeentelijke (doorlopende) machtigingen checken en overzetten.
  8. Wijzigingen van inschrijving bij ziektekostenverzekering.
  9. Aanvragen of wijzigen van pensioenuitkering.
  10. Wijzigen van een eventuele bijstandsuitkering.
  11. Wijzigen of opzeggen van:
  12. Abonnementen op krant/ weekblad/ radio- tv gids / enz.;
  13. Lidmaatschappen van verenigingen / Kerk / Bonden enz.;
  14. Gegevens bij huiseigenaar / woningbouwvereniging;
  15. Gegevens bij energiebedrijf;
  16. Gegevens bij Verzekeringen;
  17. Gegevens mobiele- telefoon;
  18. Hypotheek contract – checken – kan vaak kosteloos worden omgezet naar een
  19. voordelige rente m.n. bij hypotheekcontracten voor 2013, bij rentecontracten
  20. 2013 zijn de financiële nadelen beperkt(er).
  21. Regelen van de voogdij voor minderjarige kinderen.
  22. Verstrekken van inlichtingen ten behoeve van Inspectie Successie.
  23. voor informatie betreffende belastingzaken 0800- 0543, www.belastingsdienst .nl of www.rijksoverheid.nl).
  24.  Aangifte Inkomstenbelasting.

Meer weten? Bel of mail Karin Smit uitvaarbegeleiding

@ info@uitvaartbegeleidingkarinsmit.nl

t: (06) 81358110

www: www.uitvaartbegeleidingkarinsmit.nl

 

terug naar het blogs-overzicht
Eriks Hypotheken & Personal Finance

Hoep 2b
1741 MC Schagen

  0224 42 21 24
  info@erikshypotheken.nl   WhatsApp

KvK: 63975602
AFM: 12043744
Kifid: 300.016276

Bank: NL69 RABO 0304 4543 62

© 2018 Eriks Hypotheken & Personal Finance
Informatie over cookiesPrivacystatementCookie-instellingenDisclaimer Contact

Klik op het WhatsApp-icoon om ons een bericht te sturen.
We zullen je zo snel mogelijk antwoorden!

Stuur bericht

Chat via WhatsApp